Meteen naar de inhoud

De Heydonck – Leerkracht taalklas 1fte

PROFIELSCHETS Leerkracht taalklas

Per 1 januari 2023 zijn wij op zoek naar een leerkracht (1 FTE) voor de taalklas van Best Onderwijs. Deze taalklas is gevestigd op locatie Heydonck Naastenbest.

De Taalklas

Wij bieden onderwijs in de Nederlandse taal en cultuur aan 10 à 15 leerlingen van 7 t/m 12 jaar. Leerlingen uit de taalklas zijn afkomstig uit landen over de hele wereld. In de ochtend krijgen deze leerlingen onderwijs in de taalklas, een aparte groep  in het gebouw van De Heydonck Naastenbest. In de middag volgen deze leerlingen onderwijs in een reguliere groep van De Heydonck Naastenbest. Na ongeveer een jaar onderwijs in de taalklas, stromen deze leerlingen volledig uit naar een reguliere groep op één van de kindcentra van Best Onderwijs. In de middag begeleidt de leerkracht van de taalklas leerlingen (en leerkrachten van leerlingen) die al eerder uitgestroomd zijn naar een reguliere groep.

Als leerkracht…

• Ben je cultureel sensitief.
  • Heb je expertise op het gebied van NT2.
  • Heb je een relevante vooropleiding genoten (bijvoorbeeld Pabo, maatschappelijk werk, Nederlands, pedagogiek, logopedie).
  • Ben je in staat om buiten de gebaande paden te denken, in het belang van het kind.
  • Ben je in staat om tactvol relaties op te bouwen met kinderen van 7 t/m 12 jaar en hun ouders/verzorgers.
  • Spreek je naast Nederlands ook goed Engels.
  • Ben je in staat om goed samen te werken met de leerkrachten uit de reguliere groepen.
  • Kun je goed omgaan met verschillen tussen kinderen en daarop je onderwijs afstemmen.

Wij bieden je…

• 1 FTE.
  • Beloning met salaris conform CAO PO schaal L10 of L11, afhankelijk van je kennis en ervaring.
  • Een professioneel team dat van en met jou wil leren.
  • De mogelijkheid om scholing te volgen.
  • Een laptop voor de uitvoering van je functie.
  • Een mooi pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals deelname aan het fietsplan of bedrijfsfitness, vakbondscontributie en vers fruit iedere week op school.

Onze organisatie

De taalklas is onderdeel van Stichting Best Onderwijs. Best Onderwijs bestaat uit zeven kindcentra gevestigd in Best.

In deze snel veranderde wereld neemt complexiteit toe en is het belangrijk dat kinderen zich breed ontwikkelen. Dat vraagt om inspirerend en eigentijds onderwijs, waarin kinderen hun eigen wijsheid versterken, duurzame en respectvolle keuzes maken, zelfverantwoordelijk leren en samenwerken, bewust zijn van hun kwaliteiten en die op een ondernemende manier presenteren en ontplooien.

Wij werken samen met onze medewerkers aan een betekenisvolle, uitdagende en professionele werkplek waar de eigen deskundigheid van grote waarde is. Ze hebben alle ruimte om met hun eigen ambitie en passie bij te dragen aan onze opdracht.

Onze waarden zien we als leidraad voor al onze activiteiten en zijn het uitgangspunt van ons handelen:

Meer informatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Marieke Snoeks (directeur). Telefoonnummer 0499-372398.

Solliciteren

Je sollicitatie stuur je naar Marieke Snoeks (marieke.snoeks@bestonderwijs.nl)