Meteen naar de inhoud

Leerkracht groep 5, 0,8 – 1,0 fte Kindcentrum De Klimboom

PROFIELSCHETS

Leerkracht groep 5 (0,8-1,0 fte)

Onze school

Het motto van onze school wordt omschreven als: ”Zin in groei!”.
Kindcentrum De Klimboom zorgt voor begeleiding van kinderen zodat zij uit kunnen groeien in zelfredzaamheid en in staat zijn het beste uit zichzelf te halen.
We willen dat onze kinderen met plezier naar school komen: elke dag succeservaringen voor elk kind! Het welbevinden staat voorop! We richten ons niet alleen op het overdragen van feitelijke kennis, maar ook op het stimuleren van de vaardigheden waarmee kinderen hun kennis zelfstandig kunnen vergroten. Ook de aandacht voor muziek, kunst, dans en expressie mag daarbij niet ontbreken. Reflectie met elkaar is belangrijk: kinderen leren nadenken over hun eigen leren en daarbij keuzes mogen en durven te maken.

Visie op leren en onderwijs

• Een warm pedagogisch klimaat: het welbevinden staat voorop
  • Onze instructie is krachtig en uitdagend en gericht op wat de kinderen nodig hebben:
    • Bij het lesgeven staat de leerkracht centraal. Lesgeven is namelijk de kern van ons vak. De instructie doet ertoe! Onze instructies worden effectief gemaakt middels het ‘EDI-model’ zodat de leerlingen op maat gestelde doelen bereiken en zich trots en competent voelen. Elke dag succes ervaren voor elk kind is daarbij het doel!
    • Onze werkpleinen, het (samen)werken buiten de klas dragen daar aan bij.
    • Digitale werkvormen, handelend bezig zijn en werkvormen vanuit het boek  en op papier in balans.
    • Vakoverstijgende projecten waarbij bijvoorbeeld techniek, programmeren, de moestuin, etc. worden meegenomen.
  • De buitenschoolse activiteiten en vieringen (samen met ouders) geven kleur aan ons onderwijs! De jaarlijkse ‘WOWdag’ is daar een mooi voorbeeld van!

We zoeken een leerkracht die…

• pedagogisch en didactisch sterk
  • welbevinden en betrokkenheid kan vergroten
  • weet wat het jongere kind nodig heeft
  • enthousiasmeert en denkt in oplossingen
  • de visie van de school kan uitdragen
  • ondernemend en een teamspeler is
  • een positieve instelling heeft

Wij bieden je…

• vele mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen.
  • een fijn enthousiast team
  • een beloning met salaris conform CAO PO, afhankelijk van je kennis en ervaring.
  • een laptop in bruikleen voor het uitvoeren van je functie
  • keuze uit deelname fietsplan of bedrijfsfitness en vakbondscontributie.
  • elke week vers fruit op school voor medewerkers
  • gewoon een fijne baan, met fijne collega’s!

Onze organisatie

Kindcentrum De Klimboom is onderdeel van Best Onderwijs. Stichting Best Onderwijs bestaat uit zeven scholen gevestigd in Best.

In deze snel veranderde wereld neemt complexiteit toe en is het belangrijk dat kinderen zich breed ontwikkelen. Dat vraagt om inspirerend en eigentijds onderwijs, waarin kinderen hun eigen wijsheid versterken, duurzame en respectvolle keuzes maken, zelfverantwoordelijk leren en samenwerken, bewust zijn van hun kwaliteiten en die op een ondernemende manier presenteren en ontplooien.

Wij werken samen met onze medewerkers aan een betekenisvolle, uitdagende en professionele werkplek waar de eigen deskundigheid van grote waarde is. Ze hebben alle ruimte om met hun eigen ambitie en passie bij te dragen aan onze opdracht.

De kernwaarden binnen onze stichting zien we als leidraad voor al onze activiteiten en zijn het uitgangspunt van ons handelen:

• Zelfsturing
  • Verantwoordelijkheid
  • Samenwerking
  • Inspiratie
  • Ondernemerschap

Kijk voor het Kindcentrumplan op de website van de school.

Meer informatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Toon Kuipers, directeur. Telefoonnummer: 0499-310265.

Solliciteren

Stuur je sollicitatie uiterlijk 27 juni 2022 naar toon.kuipers@bestonderwijs.nl.
Gesprekken vinden plaats op 29 juni 2022.