Ons hart klopt voor

goed onderwijs

“ons hart klopt voor
goed onderwijs”

Op onze kindcentra bereiden wij kinderen met eigentijds en inspirerend onderwijs voor op een leven in de snel veranderende wereld. We werken samen aan een doorgaande lijn in de ontwikkeling van kinderen en stimuleren ze om verantwoordelijk en ondernemend te zijn. We helpen ze ontdekken hoe ze verstandige keuzes maken en wat de kracht van samenwerken is. Zo kunnen kinderen zich optimaal ontplooien en met de juiste uitrusting hun eigen toekomst vormgeven en een bijdrage leveren aan de wereld om hen heen. 

Wij werken samen met onze medewerkers aan een betekenisvolle, uitdagende en professionele werkplek waar de eigen deskundigheid van grote waarde is. Ze hebben alle ruimte om met hun eigen ambitie en passie bij te dragen aan onze opdracht. 

Eigentijds onderwijs

Eigentijds onderwijs biedt kinderen de juiste houding, kennis en vaardigheden om te blijven leren en ontwikkelen. Het is gestoeld op een klimaat van veiligheid, structuur en rust, met de leerKRACHT als spil. Wat we belangrijk vinden in het Kindcentrum, stimuleren we ook in de samenwerking met ouders en partners in de wijken. Eigentijds onderwijs krijgt de vorm en inhoud die past bij het karakter van de school.

Met goed onderwijs leggen wij voor kinderen in Best de basis voor een gelukkige, gezonde en kansrijke toekomst.

Onze

kernwaarden

Bestuurskantoor

De professionals van het bestuurskantoor vormen de verbindende schakel tussen het College van Bestuur, de kindcentra en de GMR. Zij ondersteunen met raad en daad en dragen zo bij aan een fijne, veilige en gezonde leer- en werkomgeving voor iedereen die rechtstreeks bij Best Onderwijs betrokken is.

Anka van Lieshout

Financieel administratief medewerker
[email protected]

Joyce Mordang

Talent Coach
[email protected]

Linda Bouwens – Oosterbosch

P&O Adviseur
[email protected]

Linda van den Helm

Office Manager
[email protected]
SBO - Lous de Jong

Lous de Jong

Coordinator Passend Onderwijs
[email protected]

Goed van stuk
Beter in daden

Best in onderwijs

College van Bestuur

Met trots en enthousiasme geeft Willem Kock, als voorzitter van het College van Bestuur, dagelijks leiding aan stichting Best Onderwijs. Hierbij is het ‘bestuur’ en het ‘toezicht houden’ gescheiden binnen de stichting. Willem Kock wordt gezien als een energieke, verbindende en vooruitziende bestuurder. Iemand wiens hart klopt voor goed onderwijs, iemand die zich de komende jaren sterk maakt om de dorpse kracht te verbinden met de wereldse ambities!

Willem Kock

Voorzitter van het College van Bestuur
[email protected]

Raad van Toezicht

Als leden van de Raad van Toezicht houden we toezicht op de kwaliteit van het onderwijs, een doelmatige en rechtmatige besteding van de middelen en het gevoerde beleid van het College van Bestuur van stichting Best Onderwijs. Dat doet de RvT door primair intern toezicht te houden op het College van Bestuur. We zijn samengesteld uit vijf leden en vergaderen zeven tot negen keer per jaar met het College van Bestuur. Daarnaast hebben we twee keer per jaar overleg met de GMR. Maatschappelijke verantwoordelijkheid vormt de basis van ons toezicht. Om onze taak goed te kunnen uitvoeren verzamelen we informatie bij het College van Bestuur, de accountant, de onderwijsinspectie, interne en externe stakeholders, bezoeken we scholen en bijeenkomsten en gaan we soms zelf actief opzoek naar informatie.

Een aantal van de speerpunten waar we toezicht op houden zijn kwaliteit van het onderwijs, strategische meerjarenplannen, het financieel beleid, huisvesting, wet- en regelgeving, personeel- en organisatiebeleid en relatie met stakeholders.

Bij ons interne toezicht laten we ons leiden door de Code Goed Bestuur en de Code Goed Toezicht.

We gaan hierbij uit van de volgende principes:

  • Maatschappelijke verantwoordelijkheid
  • Integriteit
  • Transparantie en openheid
  • Interne en externe verbinding
  • Professionaliteit, professionalisering en lerend vermogen
  • Verantwoording

Naast onze toezichthoudende rol zijn we tevens klankbord voor het College van Bestuur en zijn we werkgever van de leden van het college.

In het jaarlijkse bestuursverslag van stichting Best Onderwijs leggen we verantwoording af over onze werkzaamheden. Leden kunnen maximaal twee x vier jaar lid zijn van de Raad van Toezicht. Een van de leden is via de Gemeenschappelijke Medezeggingsraad van Best Onderwijs benoemd.

Leden Raad van Toezicht

  • Hans Haans – Voorzitter RvT, Academic Director Tilburg University
  • Mieke van Schijndel – Vice-voorzitter RvT, Voorheen o.a. Inspecteur van het Onderwijs
  • Ton Broeren – Lid RvT
  • Ramon Viering – Lid RvT

Hans Haans

Voorzitter RvT, Academic Director Tilburg University

Mieke van Schijndel

Vice-voorzitter RvT, Voorheen onderwijsinspecteur Sociaal Domein (Integraal Toezicht Jeugdzaken) en Inspecteur van het Onderwijs

Ton Broeren

Lid RvT

Ramon Viering

Lid RvT

Documenten

We werken met een toezichtkader dat onze werkwijze legitimeert.
De onderstaande documenten zijn van toepassing.

#Ons hart klopt voor

voor goed onderwijs

Praktische info en handige links

Handige links

Informatie

Financiële documenten

De Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR)

De Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR) is een medezeggenschapsorgaan dat kan instemmen met of advies kan uitbrengen over een groot aantal onderwerpen die het College van Bestuur van de stichting inbrengt. In de GMR is elke school vertegenwoordigd met twee leden: een lid namens de personeelsgeleding en een lid namens de oudergeleding van de MedezeggenschapsRaad (MR) van de basisschool.
Een afvaardiging van het College van Bestuur woont de GMR-vergaderingen als adviseur bij.
 Taken en bevoegdheden van de GMR zijn vastgelegd in een statuut, net zoals dat bij de MR van de ressorteerde basisscholen het geval is

De GMR behandelt alleen gemeenschappelijke schooloverstijgende zaken. Het is aan de scholen om te bepalen wat van de school (MR) en wat bovenschools (GMR) is. Door de veranderingen in de wetgeving zijn de taken van de GMR de laatste jaren aanzienlijk uitgebreid.

Bent u ouder/verzorger van kinderen op een Best Onderwijs-school of een personeelslid en wilt u meer weten over het werk van de GMR, dan kunt u contact opnemen met de voorzitter van de GMR, mailadres: [email protected].

Informatie voor ouders

*Item mag worden genegeerd*

In een kindcentrum wordt gewerkt volgens 1 pedagogische visie op ontwikkeling en educatie van het kind.
Kinderen worden in staat gesteld om hun talenten optimaal te ontwikkelen, doorlopende ontwikkelingslijnen, dagarrangementen en kindnabije zorg zijn inherent aan deze voorziening.
Organisaties uit kinderopvang, peuterspeelzalen en onderwijs kunnen, op gelijkwaardige basis, opgaan in deze Kindcentra 2020 en 1 nieuwe organisatie vormen.

Voor de aanmelding van uw kind op een van de basisscholen van stichting Best Onderwijs verwijzen wij u naar de informatie op de websites van de betreffende school.

Bekijk alle scholen

Kies het kindcentrum die bij je past!

In de groenste wijk,
staat de Bestse school
waar je van fuoten mag
leren hoe en met
wie je springt
voor sprong.

Jij bent uniek, jij bent precies goed zoals je bent! Jij ontdekt en leert op je eigen manier. Jij mag op onze school leren van en met elkaar. Jij krijgt de ruimte om te leren op de manier die bij jou past. Jij mag bij ons groot worden en wij helpen je daar graag bij.

Platijn is een ontmoetingsplek met een levendige én een rustige sfeer. Het is een Brainportschool die midden in de buurt en de maatschappij staat, waar iedereen zich welkom voelt en waar je mag zijn wie je bent. 

Op BR!CKS leren we kinderen mede verantwoordelijk te zijn voor hun eigen leerproces en ontwikkeling. De basis hiervoor ligt in het aanbieden van leuk, uitdagend, gevarieerd en waardevol onderwijs en het creëren van een veilige en geborgen cultuur.

De Kiezel zorgt door middel van opvang en onderwijs voor opvoeding, ontwikkeling, educatie en ontspanning voor kinderen van 0-13 jaar. We werken hierbij met een mix tussen traditioneel en modern onderwijs.

De ontwikkeling (sociaal en cognitief) van kinderen kent geen vastomlijnd tijdspad. Iedereen ontdekt op zijn eigen manier op zijn eigen tempo. 

Op ’t Erf
leer je hoe,
ervaar je dat
je het kunt!
Op ’t Erf
word je wereldwijzer!

Onze kindgerichte benadering zorgt ervoor dat we verder kijken dan hun cognitieve ontwikkeling. We zien individuele behoeften van kinderen en sluiten aan bij hun ontwikkelingslijn.

Inspireert met

eigentijds onderwijs

en_GB